Al een tijd heb je een idee om een weggever te bedenken, iets waarmee voor jouw doelgroep echt waarde geeft en waarmee je ze echt helpt!

Maar jemig, waar begin je? Je kunt moeilijk je hele nieuwe programma weggeven toch? En als je dan al wat bedacht hebt, hoe ga je dan verder, hoe pak je dat dan aan om die weggever eenvoudig online te zetten?

3 tips om jouw weggever online te knallen

Als eerst is er altijd die prangende vraag: Wat voor weggever maak ik, wat is waardevol voor mijn volgers zonder dat ik echt mijn hele business weggeef. En ja er wordt altijd gezegd, je kunt niet te veel weggeven maar goed, ik vind daar wel wat van 😉

Stel jij bent coach en helpt mensen positiever in het leven te staan, meer te doen waar hun hart ligt en zich gewoon echt blijer te voelen. Dan is er vast een standaard vraag die jou (potentiële) klant aan jou stelt. Bv waar begin ik in de wirwar van mij positiever voelen? Of; hoe start ik mijn dag zo dat ik niet gelijk al dat neergeslagen gevoel heb?

Door antwoord op die vraag te geven, inclusief acties die mensen direct kunnen toepassen heb jij in no time een hele waardevolle weggever!

Bijvoorbeeld 5 tips die jouw dag altijd met een zonnestraal laten beginnen. En werk die 5 tips uit, geef ook echt een handvat hoe je dat aanpakt en hoe je dat volhoudt, dus ga wel een stapje verder dan alleen die tips. Geef je tips mooi vorm in Canva en sla het op als een pdf!

En dan?

Dan komt natuurlijk de uitdaging, je e-book ligt klaar en dan wil je natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen dat e-book aanvragen! Maar je wilt natuurlijk niet dat e-book handmatig aan iedereen sturen, stel je voor zeg, dat er 250 exemplaren worden aangevraagd 😉

E-mail marketing

Hiervoor kun je een e-mail marketing tool gebruiken. Ik ben groot fan van Mailblue

Via een automation kun je je weggever automatisch bij alle aanvragers in de mailbox laten ploffen! Hoe handig is dat! In ditzelfde programma maak je een inschrijfformulier in jouw huisstijl kleuren, zet deze op je site en laat maar lopen 😉

Geen omkijken naar.

Nu kun jij je focussen op het ook daadwerkelijk laten aanvragen van je wegger.

Zet het inschrijf formulier op de home page van je website. Dit kan in de fouter maar natuurlijk ook gewoon op de page zelf. Zet er een toffe foto van jezelf bij, persoonlijk trekt altijd aandacht!

Schrijf een toffe blog over 1 van de tips of over de effecten van het toepassen van die tips uit je weggever en promoot die weggever op je socials. Vraag mensen je bericht te delen. Stuur de weggever link naar je nieuwsbrief lijst, met een link om de nieuwsbrief met die link naar je weggever door te kunnen sturen naar hun netwerk!

Kortom, een weggever lijkt heel ingewikkeld, houd het dicht bij je zelf, maak het niet moeilijker dan het is, ook de techniek niet en ga voor die inschrijvingen! 

Wanneer komt jouw weggever online? Deel het hieronder, misschien inspireer je er een ander weer mee!